Nur Fitri Azmeer dan Tragedi Hitam di Kota London

 on Wednesday 6 May 2015  

Kisah Pelajar Genius Malaysia Nur Fitri Azmeer Nordin Genius dan Tragedi Hitam di Kota London. Hukuman 5 Tahun di penjara setelah Nur Fitri telah mengaku bersalah atas yang dikenakan terhadapnya. 

Kisah Nur Fitri Azmeer dan Tragedi Hitam di Kota London

Nur Fitri telah mengaku bersalah. Saya juga pernah terperangkap dan termengaku bersalah ketika disoal siasat oleh cikgu waktu di sekolah rendah dahulu.

Merujuk laporan berita asalnya, Saya secara pribadi Tidak bermaksud mempersoalkan takdir dan ketentuan atau menafikan ketelusan undang-undang. Cuma dalam kes Nur Fitri, tumbul rasa aneh bila seseorang yang dikatakan genius bertindak bodoh dan sangat cuai ketika menggunakan internet. Pada saya ia amat melucukan, apatah lagi dia genius matematik.

Pemerhatian awal juga mengatakan apabila pihak berkuasa mendapati "account internet yang didaftarkan atas nama nur fitri" dikesan melakukan kesalahan tersebut. Apabila mengaitkan hal tersebut dengan Perkara yang berlaku pada kawan saya baru-baru ini, account telefonnya melambung dengan panggilan yang dia sendiri tidak lakukan. Bila dilaporkan pihak talian memaklumkan ia mungkin kegiatan curu talian dan mereka tidak mampu melakukan apa-apa melainkan meningkatkan sistem keselamatan. Kawan saya terpaksa membayar semuanya dan sedikit diskaun diberikan.

Ketika serbuan ke kediaman pula tidak dinyatakan Nur Fitri berada di hadapan laptop. Cuma yang dinyatakan ada patung kanak-kanak lelaki sahaja desebelah laptop tersebut.

Sekadar persoalan, Adakah Nur Fitri keseoranagn ketika ditangkap oleh sekumpulan pihak berkuasa. Agak-agaknya, ketika serbuan/tangkapan, adakah Nur Fitri ada di rumah bersama bahan bukti yang diperolehi pihak berkuasa..

Paedophilia adalah penyakit psikologi, bukannya jenayah dengan niat. Namun pelaku yang malampau batas itu perlu dekeji dan dihukum demi memberi pengajaran kepada masyarakat lainnya. Memandangkan kebelakangan ini, bagai satu sumpahan, seorang demi seorang Genius Malaysia berakhir muda dengan tragedi melampau batas. Saya tertanya-tanya, Apakah yang kita lakukan bagi memastikan nasib Genius kita di masa akan datang? Sumber dari ruangan komen di Tragedi Hitam Nur Fitri Azmeer Genius Malaysia.
Nur Fitri Azmeer dan Tragedi Hitam di Kota London 4.5 5 Bellicose Wednesday 6 May 2015 Kisah Pelajar Genius Malaysia Nur Fitri Azmeer Nordin Genius dan Tragedi Hitam di Kota London. Hukuman 5 Tahun di penjara setelah Nur Fitri telah mengaku bersalah atas yang dikenakan terhadapnya. Kisah Pelajar Genius Malaysia Nur Fitri Azmeer Nordin Genius dan Tragedi Hitam di Kota London. Hukuman 5 Tahun di penjara setelah Nur Fitr...




Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.